Sökmotormarknadsföring is the shit

Sökmotorerna håller på att rita om kartan. För de flesta människor är sökmotorer en abstrakt företeelse. Man tänker inte ens på hur många gånger man använder dem per dag. Är ditt arbete lite webrelaterat, testa att föra bok över hur många gånger du använder Google under en vecka. Jag tror du kommer bli förvånad. Du kommer upptäcka att du är Google beroende. Jag skall här försöka förklara min fascination inför sökmotormarknadsföring!

Antagligen är du en aningen skeptisk när jag säger att det är miljontals klick som flyter runt i svenska Google varje månad, som desperat letar efter svaret på sina frågor. Jag vill illustrera detta med en upplevelse jag hade. Jag hälsade på ett svenskt företag som hade en ganska stor sida och de jobbade aktivt för att träffa bättre i Google. De hade en finlurlig liten applikation för att illustrera hur stort och viktigt Google var. De hade ca 2 miljoner besökare från sökmotorn in på deras sidor varje månad och de hade Play at our online casino and enjoy all the fantastic benefits and promotions available exclusively to ReefClub Casino guests. kopplat upp sig mot en av Googles API.er och extraherade deras nyckelordsdata i realtid. Därefter hade de monterat upp en stor plattTV som visade dessa ord i realtid. Jag kan närmast lika upplevelsen vid den där matrix bilden där det regnar grön kod över skärmen i högt tempo. Då förstår man,när man kan se Google för vad det är och inte bara en söksida.

En upplevelse i det lilla men den påverkade mig starkt. För bakom dessa ord ligger frågeställningar. Deras sida hjälpte till att svara på miljontals frågor varje månad. Först när man ser det och tänker på det utifrån detta perspektivet, inser man att Google is the shit och man vill gärna uppleva det, hela vägen.

Matrix
Matrix