Aggregera information-Stugor

När nätet kom, på 90-talet, pratade man om att det skulle innebära alla mellanhänders död. Att producenter skulle rikta sig direkt mot konsumt. De skulle helt enkelt fimpa grossisterna från värdekedjan. Visst, det har hänt men det man inte riktigt kunde greppa då, är att eftersom internet är så stort och spretigt, att det behövdes fler mellanhänder. Dock inte primärt sådana som skyfflade fysiska ting utan sådana som aggregerade och raffinerade information. Helt enkelt för att mängden information därute är för stor.

det finns många sådana exempel. Det kan vara jobbinformation men också en annan sak som är nära svensken, att hyra stuga. Det som är intressant med stugmarknaden är att det ej finns några stora producenter. Bara en massa svenskar som vill hyra ut sin stuga, som letar kunder så att de kan maximera intäkten.

Google har dessutom en online casinos tendens att favorisera dessta aggregatörer. De kan ses som sökmotorn i sökmotorn. Google skulle själva aldrig aggregera och distribuera denna information, den är helt enkelt för lokal och för omfattande. De gillar också relevanta webplatser, alltså när det bara handlar om stugor.

Dessa segment, sökmotorer i sökmotorn, där finns det mycket kvar att göra. Exempelvis kan man tänka sig att aggregera bloggar, i ett visst segment, oavsett vilket det är. Eller produktinformation, bara inom en komplex produkt.