Du har säkert sett det, fenomenet med fjärrkontrollen. Personen som får fjärrkontrollen framför TV:n börjar omgående flippra med den. Man ”jagar” något kul att titta på. Man vill ha något! Föda skulle det vara för stenåldersmänniskan, nuförtiden är det passe. Nu handlar det kanske mer om valet, att man kan jaga, för sitt nöjes skull.
Detta är en viktig insikt när man skapar websidor och erbjudanden. Man har få sekunder på sig att fånga besökarens uppmärksamhet. De flipprar snabbt vidare. De är på jakt efter något. Bra erbjudanden är ett sådant sätt. Man kan faktikst finna samma beteenden på kunder som är inne onlinesverigecasinon.com i en riktig affär. Man strosar runt(jagar?) för att hitta något. Något man är omedveten om men som när man ser det, vill man ha det. Ni känner säkert igen er själva på denna beskrivningen när ni strosar i affärer.
Grottmänniskor har också en fysik som är anpassad för just grottor, inte för websidor. Det är därför som Googles design funkar så bra. Man söker, det är det enda man gör på den sidan. De andra söktjänsterna på 90-talet skulle trycka in så mycket annan info medans många besökare bara ville söka. Inget annat!