Teknisk analys som nätkoncept!

Teknisk analys är ett sätt att gissa framtida aktiepriser. Det är en färdighet som är både kunskapsintensiv och intuitiv. Eftersom det inte är en exakt vetenskap som matematik, finns det en hel del åsikter. Man kan komma till diamtralt olika slutsatser, beronde på erfarenhet och metodik. Om man agerar efter det behöver man ofta inhämta information från olika källor.

Det handlar också om mycket pengar, en affär kan vara på flera hundra tusen kronor. Man är redo att betala en del för analys då. Antagligen mycket mer än för de flesta analyser. Det kan ju vara så att man varje dag fattar beslut om investeringar på flera hundra tusen kronor. Få människor gör det i andra branscher.

Saker ändrar sig hela tiden i finansiella marknader också. Därför finns det ett dagligt behov av analys

Teknisk analys är helt enkelt perfekt för weben. Det är informationstungt, hög betalvilja och det casino online är i mångt och mycket en produkt man konsumerar dagligen, ja tom som underhållning.

Probelmet tror jag är storleken på marknaden. Jag menar, hur många känner du som prenuerar på informatinsprodukter kring aktieanalys. Detta gör att jag tror marknaden inte är värd så många tiotals miljoner per år. Mycket konsumeras dessutom i andra kanaler än nätet.

Ett annat problem är också att många av aktörerna har problem med sin trovärdighet. Man har inget varumärke. Personerna bakom dessa företagen är antagligen inte marknadsförare utan snarare analytiker.

För att lyckas i detta segmentet tror jag mycket på varumärkstagande. Man måste erövra top of mind för jag tror inte någon har gjort det ännu. Såklart, anständinga anlyser också. Man kan inte skjuta sina kunder i foten för ofta. Men varumärket tror jag är viktigt. Hade jag gått in i detta segmentet hade jag nog försökt hitta en mediapartner och gjort en mediadeal med dem, därefter lanserat. Allt för att säkerställa att man inom ett år är topp of mind.

tekniskanalys

Bilden tillhör denna snubben