Gratis som koncept kan tyckas vara enkelt att konkurera i men faktumet är att många är med och slåss om den marknaden. Att komma ut är inte en promenad i Parken. Såklart kan man försöka nå ut via sökmotorerna. Det naturligt och kvaliten på trafiken är bra. En person som söker på ett gratis relaterat ord är en relevant besökare.
Men jag vill slå ett slag för bloggen som kanal. Varje bloggpost kan handla om ett visst erbjudande och man kan redan i rubriken se om man är intresserad av just detta erbjudande. Det är också enkelt att skicka ut erbjudandena som ett flöde i en rss läsare eller hos bloglovin. Bloggen är också generellt sökmotorvänlig. Google gillar bloggar.
Steget till att skapa ett nyhetsbrev är också kort. Redan idag kan man skicka ut bloggposter via via när man använder Feedburner. Smala nyhetsbrev med hög relevans är det ont om i Sverige. Man kanske dessutom kan gå tillsammans med några andra för att skapa detta nyhetsbrev.
Bilden är publicerad under CC och tillhör denna fotografen