Att tillföra värde som affiliate för presenter!

För att lyckas som affiliate tror jag att nischa sig är en framgångsstrategi. Utöver det tror jag det är viktigt att tillföra värde utöver ”köp denna så får jag pengar”. Det är värde vi skall diskutera i denna blogposten. Ämnet vi använder som exempel är presenter, något vi diskuterat tidigare här

Jag vill beskriva ett sätt att tillföra värde. Om det funkar i verkligheten låter jag vara osagt. Men som exempel och som annorlunda ide tror jag det fungerar. Presenter är ett problem för alla människor. Vem har inte fått en present som känns helt onödig och som man inte vet var man skall göra av. Antagligen har du också känt att ”Vad skall jag köpa som present nu” Sättet att lösa detta är att man måste låta mottagaren av presenter välja själv. Först då säkerställer man ju att mottagaren verkligen vill ha presenter och du slipper tänka ut en present som mottagaren vill ha.

Vanligt är att man köper ett presentkort. Det har ju dock begränsningen att det är dedikerat till en viss specifik butik. Men tänk om du som affiliate skulle starta en butik. Man säljer inte grejor. Man säljer presentkort. Därefter skriver du avtal med ett gäng e-handelsidor så att man via din butik kan lösa in presentkortet där. Du får pengar i förskott(vissa individer kommer glömma bort lösa in dem) och när folk köper så får du din sedvanliga kickbak.

Detta är verkligen en värdestjärna för alla inblandade. Det är fortfarande ett nischat koncept med vissa tekniska utmaningar men fullt möjligt och det har en plats på marknaden! Tror jag, kanske jag skall tillägga!